Efficiënte Smart Hybrid-aandrijflijn.

September 2020 in de showroom

De populaire Suzuki Vitara en Suzuki S-Cross zijn vanaf heden ook met een efficiënte en lichtgewicht 48V Smart Hybrid-aandrijflijn leverbaar. Minder CO2-uitstoot, meer luxe en een lagere prijs.

48V Smart Hybrid

De nieuwe 48V Smart Hybrid-aandrijflijn debuteerde onlangs in de Suzuki Swift Sport Smart Hybrid. Vanaf 1 juli worden ook de Suzuki Vitara en Suzuki S-Cross met de efficiënte aandrijflijn geleverd. Net als in de Suzuki Swift Sport wordt de krachtige en zuinige 1,4 liter Boosterjet turbobenzinemotor met 95 kW (129 pk) bijgestaan door een geïntegreerde startmotor (ISG) die zijn kracht haalt uit een 48V lithium-ion accu. De 10 kW (14 pk) sterke ISG fungeert als generator en startmotor en ondersteunt de benzinemotor tijdens het accelereren. Bovendien zorgt de ISG voor een hoger maximumkoppel (235 Nm) bij een lager toerental dan voorheen.

Ondanks de toevoeging van het 48V Smart Hybrid-systeem is het gewicht van de Suzuki Vitara en Suzuki S-Cross nauwelijks toegenomen. Zo heeft de Suzuki Vitara een leeggewicht van 1.140 kilogram en heeft de Suzuki S-Cross een leeggewicht van 1.155 kilogram. Tegelijkertijd zorgt het systeem voor een lager brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot dan voorheen.

48V Smart Hybrid

De nieuwe 48V Smart Hybrid-aandrijflijn debuteerde onlangs in de Suzuki Swift Sport Smart Hybrid. Vanaf 1 juli worden ook de Suzuki Vitara en Suzuki S-Cross met de efficiënte aandrijflijn geleverd. Net als in de Suzuki Swift Sport wordt de krachtige en zuinige 1,4 liter Boosterjet turbobenzinemotor met 95 kW (129 pk) bijgestaan door een geïntegreerde startmotor (ISG) die zijn kracht haalt uit een 48V lithium-ion accu. De 10 kW (14 pk) sterke ISG fungeert als generator en startmotor en ondersteunt de benzinemotor tijdens het accelereren. Bovendien zorgt de ISG voor een hoger maximumkoppel (235 Nm) bij een lager toerental dan voorheen.

Ondanks de toevoeging van het 48V Smart Hybrid-systeem is het gewicht van de Suzuki Vitara en Suzuki S-Cross nauwelijks toegenomen. Zo heeft de Suzuki Vitara een leeggewicht van 1.140 kilogram en heeft de Suzuki S-Cross een leeggewicht van 1.155 kilogram. Tegelijkertijd zorgt het systeem voor een lager brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot dan voorheen.

Suzuki Safety System Pro

Ook de Select-uitvoering van de Suzuki Vitara met de Smart Hybrid-aandrijflijn wordt nóg completer. Zo is die uitvoering, net als de topuitvoering van de Suzuki Vitara, de Style, uitgerust met het Suzuki Safety System Pro, waarmee de auto onder meer beschikt over Blind Spot Monitor (BSM), Dual Sensor Brake Support (DSBS), Lane Departure Warning, Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Traffic Sign Recognition en Vehicle Sway Warning.

Meer informatie over de Smart-Hybrid modellen?

Bel ons tel. 0517 384 444 of vul onderstaand contactformulier in en wij nemen snel contact met u op.

Heb je een vraag of opmerking voor ons? Neem contact op via het contactformulier.